Het kan voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent met een of meerdere artikelen uit je bestelling. Wij bieden je de mogelijkheid om de producten terug te sturen. Hieronder lees je de instructies, en de voorwaarden waaraan je moet voldoen.

Let op: neem eerst contact met ons op voordat je de producten retour stuurt. Voor een goede verwerking van de retourzending is het belangrijk dat de zending naar het juiste magazijn wordt gestuurd. We helpen je zo goed mogelijk op weg om de producten te retourneren.

Wanneer je één of meerdere producten wilt retourneren zijn er de volgende mogelijkheden:

14 Dagen zichtgarantie

Bij King Webshops heb je als klant 14 dagen na aflevering van de bestelling het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Je kunt dit recht uitoefenen door ons daarvan een kennisgeving te sturen per e-mail of telefonisch via 085 – 303 6292.
In geval van ontbinding heb je de verplichting de ontvangen artikelen binnen 14 dagen na de ontbinding aan King Webshops terug te zenden. Dit in de staat waarin je de artikelen hebt ontvangen, indien mogelijk in originele verpakking, compleet en ongebruikt.

King Webshops vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door King Webshops in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt. Tenzij King Webshops aanbiedt het product zelf af te halen, mag King Webshops wachten met terugbetalen tot het product door King Webshops is ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. King Webshops gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Het product wijkt af van hetgeen je besteld hebt

Wanneer je constateert dat het product dat je hebt ontvangen zichtbaar afwijkt van hetgeen je besteld hebt, dan kun je het aan ons retourneren. Wij zullen dan op onze kosten het product omruilen. In geval van non-conformiteit is de klachttermijn een redelijke termijn na moment van ontdekking. Dit is volgens de wet in ieder geval minimaal twee maanden na ontdekking van het gebrek. Neem het product in geen geval in gebruik. Alleen ongebruikte producten komen voor kosteloze vervanging in aanmerking.

Het artikel is beschadigd

Neem na constatering van de beschadiging altijd contact met ons op via de e-mail. Indien het product dusdanig is beschadigd dat het niet geschikt is voor gebruik, zullen wij het aankoopbedrag voor dit artikel terugstorten. In geval van non-conformiteit is de klachttermijn een redelijke termijn na moment van ontdekking. Dit is volgens de wet in ieder geval minimaal twee maanden na ontdekking van het gebrek

Stuur het pakket retour naar het door ons opgegeven adres. Wanneer je een beroep doet op jouw herroepingsrecht, zijn de directe kosten voor het terugzenden voor jouw eigen rekening. Voor onvoldoende gefrankeerde zendingen worden de kosten bij jou in rekening gebracht.
Nadat we jouw melding van ontbinding hebben ontvangen, storten wij het door jou betaalde aankoopbedrag inclusief verzendkosten zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, terug op je rekening. Je bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

Over de wettelijke garantie

Wij zijn als aanbieder verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er van verwacht wordt. Indien wij onverhoopt een product leveren met een defect, dan zorgen wij voor herstel of vervanging. Als er geen oplossing is voor het defecte product dan restitueren wij het aankoopbedrag.